آموزش تنظیمات یخچال و فریزر دوقلو هیمالیا مدل پانوراما

یخچال و فریزر دوقلو مدل پانورما

یخچال و فریزر دوقلو هیمالیا مدل پانوراما از یخچال های بزرگ،جادار و پرفروش شرکت هیمالیا می‌باشد.این یخچال و فریزر دارای امکاناتی نظیر یخساز خودکار و درب هومبار می‌باشد که کاملا برای خانواده های پر جمعیت با مصرف بالا عالی می‌باشد.امروز در خدمت شما همراهان عزیز هستیم با آموزش تنظیمات کامل قسمت یخچال،قسمت فریزر و قسمت یخساز مدل دوقلو پانوراما شرکت هیمالیا.

آموزش تنظیمات قسمت فریزر پانوراما

دکمه Child/Control Lock  (قفل پنل کنترل یا کودک): از این دکمه برای قفل کردن کلید های صفحه تنظیمات استفاده می‌شود.زمانی که این کلید فعال باشد تمامی دکمه های صفحه نمایش یخچال و فریزر به حالت غیر فعال تغییر وضعیت می‌دهند.این حالت باعث می‌شود که کودکان خردسال و افراد سالمند دارای فراموشی یا افراد ناوارد با دست زدن به پنل تنظیمات یا هنگام استفاده از یخچال و فریزر به طور ناگهانی تنظیمات دما و سایر تنظیمات یخچال و فریزر را بهم نزنند زیرا اگر تنظیمات یخچال و فریزر بهم بریزد باعث می‌شود محصولات داخل دستگاه دچار خرابی یا کپک زدگی شوند.برای باز و بسته کردن قفل صفحه تنظیمات می‌بایست دکمه Control Lock یا Child Lock را برای مدت چند ثانیه نگه دارید تا صدای بوق فعال شدن یا غیر فعال شدن آن به گوشتان برسد.

دکمه Freezer Temp (دمای فریزر): این دکمه برای تنظیم دمای داخل کابین فریزر می‌باشد که با استفاده از آن می توانید دمای داخل فریزر را تنظیم کنید.برای این کار کلید Freezer Temp را بزنید تا درجه قسمت فریزر بر روی مانیتور به حالت چشمک زن تغییر وضعیت دهد بعد از آن با زدن همان دکمه فریزر تمپ دمای قسمت فریزر از پایین ترین درجه به بالاترین درجه تغییر وضعیت می‌دهد.

دمای موجود در تنظیمات  برای قسمت فریزر 15- تا 24- درجه سانتیگراد می‌باشد.توصیه پرسنل فنی مجموعه نمایندگی 196 هیمالیا برای تنظیم دما در پاییز و زمستان برای قسمت فریزر پانوراما 15- تا 16- درجه سانتیگراد و برای بهار و تابستان 17- تا 18- درجه سانتیگراد می‌باشد.اکیدا توصیه میکنیم اگر استفاده معمول از قسمت فریزر دارید دما را از 18- درجه بالاتر نبرید زیرا باعث می‌شود به کمپرسور قسمت فریزر پانوراما فشار کاری بیشتری وارد شود که باعث مصرف برق بیشتر و استحلاک بیشتر کمپرسور می‌شود.

تنظیمات یخچال و فریزر پانورما

دکمه Super Freeze (حالت سوپر فریزر): این کلید قابلیتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با استفاده از آن کمپرسور فریزر به مدت 6 ساعت بدون وقفه و استراحت به فعالیت خود ادامه می‌دهد که باعث می‌شود دمای فریزر در مدت زمان کمتری به درجه تنظیم شده توسط کاربر برسد.از این دکمه زمانی استفاده می‌شود که کاربر نیاز دارد دمای فریزر را در سریع ترین زمان ممکن به درجه مدنظر خود برساند.پرسنل فنی مجموعه اکیدا توصیه می‌کنند که فقط در زمان های بسیار اسطراری از این قابلیت استفاده کنید زیرا استفاده پیش از حد از این قابلیت باعث می‌شود فشار زیادی به موتور دستگاه وارد شود.

دکمه Freeze ON/OFF (کلید خاموش و روشن کردن فریزر): با استفاده از این دکمه میتوانید قسمت فریزر دوقلو پانوراما را خاموش کنید.به این شکل که با نگه داشتن این دکمه فریزر به صورت کامل خاموش می‌شود.اما توصیه پرسنل فنی ما این است که دستگاه را با کشیدن دوشاخه برق از پیریز خاموش کنید اما در مواقعی که می‌خواهید فقط فریزر رو خاموش کنید و از قسمت یخچال استفاده کنید می‌توانید برای خاموش کردن از این دکمه استفاده کنید.

دکمه Energy saver (حالت اقتصادی): از این دکمه زمانی استفاده می‌شود که شما برای مدتی از دستگاه استفاده روزمره ندارید اما درون آن مواد غذایی دارید که با استفاده از این دکمه و فعال کردن آن کمپرسور فریزر و یخچال برای مدت کمتری فعالیت می‌کند و باعث می‌شود مصرف برق و استحلاک کمتری برای کمپرسور داشته باشد.برای فعال کردن این قابلیت دکمه انرژی سیور رو  نگهدارید.از این دکمه فقط زمانی استفاده کنید که درب هر دو قسمت برای مدتی کاملا بسته هستش و هوا از داخل کابین یخچال و فریزر خارج نمی‌شود.هنگامی که درب دستگاه بسته باشد هوای خنک دمیده شده توسط فن ها به داخل کابین حفظ می‌شود بنابراین با فعال کردن این قابلیت کمپرسور دستگاه ها نیاز کمتری به فعالیت دارند.

یخچال دوقلو هیمالیا مدل پانورما

آموزش تنظیمات قسمت یخچال پانوراما

دکمه Fridge Temp (دمای یخچال): با استفاده از این دکمه شما می‌توانید درجه دمای داخل کابین قسمت یخچال رو تنظیم کنید.برای این کار باید دکمه فریج تمپ رو نگهدارید تا دمای قسمت یخچال چشمک زن شود بعد از این که دمای قسمت یخچال چشمک زن شد با زدن همان دکمه Fridge Temp دمای یخچال را  تغییر می‌دهید.درجه های موجود در پنل تنظیمات برای قسمت یخچال 1 تا 7 درجه سانتیگراد می‌باشد به عبارتی 1 سرد ترین درجه و هفت گرم ترین درجه است یعنی هرچی روبه صفر باشد دما سرد تر است.

توصیه همکاران من این است که در  فصل بهار و تابستان که هوا گرم تر است دمای قسمت یخچال رو بین 4 تا 5 تنظیم کنید و در فصل پاییز و زمستان که دما سرد تر است دما را بین 6 تا 7 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.همچنین توصیه ما این است که در صورتی که دمای سرد تر از 4 درجه سانتیگراد را نیاز ندارید دما  را از 4 درجه پایین تر نبرید زیرا باعث مصرف برق زیاد و استحلاک موتور قسمت یخچال می‌شود.

دکمه Super Cooling (حالت سوپر یخچال): با فعالسازی این قابلیت موتور قسمت یخچال پانوراما برای مدت 6 ساعت بدون وقفه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.این قابلیت زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاربر نیاز دارد دمای یخچال هرچه سریعتر به دمای تنظیم شده برسد.توصیه ما به شما این است فقط در صورت نیاز از این قابلیت استفاده کنید زیرا استفاده زیاد از این قابلیت باعث می‌شود به موتور دستگاه فشار وارد شود و باعث مصرف برق بیشتر شود.برای فعالسازی و غیر فعالسازی این قابلیت دکمه سوپر کولینگ را فشار دهید.

دکمه Fridge ON/OFF (کلید روشن و خاموش کردن یخچال): از این دکمه برای خاموش کردن و روشن کردن قسمت یخچال پانوراما استفاده می‌شود که با نگه داشتن این دکمه برای چند ثانیه یخچال خاموش یا روشن می‌شود.همچنان توصیه ما این است که برای خاموش کردن یخچال اقدام به جداسازی دوشاخه از پیریز برق کنید.به این دلیل که با استفاده از این دکمه دستگاه به طور کامل خاموش نمی‌شود و فقط عملیات خنک سازی داخل کابین قطع می‌شود و همچنان برق درون دستگاه هستش.

یخچال دوقلو پانورما

آموزش تنظیمات قسمت یخساز و آبسردکن

دکمه Lighting (کلید چراغ آبسردکن): زمانی که این دکمه را فعال می‌کنید یک ال ای دی کوچک در بالای قسمت پدال آبسردکن و یخساز فعال می‌شود.خاصیت این نور کوچک در زمان تاریکی و شب پدیدار می‌شود که با فعالسازی آن برای استفاده از قسمت یخساز و آبسردکن در طول تاریکی دیگر نگرانی ریختن آب و یخ به خارج از لیوان را ندارید.

دکمه Ice Maker (کلید فعال کردن یخساز): این دکمه کار فعالسازی و غیر فعالسازی یخساز را انجام می‌دهد.وقتی این دکمه را یک بار بزنید خروجی قسمت آبسردکن یخ می‌شود.وقتی این دکمه را به مدت 5 ثانیه نگه می‌دارید یخساز روشن یا خاموش می‌شود برای این که متوجه این بشید که یخساز خاموش است یا روشن باید به چراغ آیس در پنل تنظیمات دقت کنید اگر قرمز بود به این معنی است که یخساز خاموش است و اگر قرمز نبود به این معنی است که یخساز روشن است.

دکمه Water (آب): اگر به پایین پنل تنظیمات یخچال و فریزر دوقلو پانوراما توجه کنید متوجه دکمه واتر می‌شوید.با یک بار زدن این دکمه قسمت آب آبسردکن فعال می‌شود و شما با فشار دادن پدال آب آبسردکن متوجه این موضوع می‌شوید.اگر هم نیاز به یخ داشتید یک بار کلید آیس میکر را فشار دهدید تا به جای آب از خروجی آبسردکن یخ دریافت کنید.

دکمه Mute (قطع صدا): گاهی اوقات پیش میاد که برای برداشتن مواد غذایی از داخل یخچال و فریزر پانوراما درب یخچال پیش از زمان مجاز باز می‌ماند و دستگاه شروع به آلارم دادن میکند برای همین در پنل تنظیمات یخچال و فریزر پانوراما دکمه میوت تعبیه شده تا با یک بار زدن آن صدای آلارم آزار دهنده قطع شود.

دکمه ترکیبی Ice Maker وWater (زمان بندی آبگیری مخزن یخساز): با استفاده از کلید های ترکیبی آیس میکر و واتر در پنل تنظیمات یخچال و فریزر دوقلو هیمالیا مدل پانوراما می‌توانید میزان آبگیری مخزن یخساز رو تنظیم کنید.به این شکل که با فشردن هم زمان این دو دکمه می‌توانید تایین کنید که آب توسط شیر برقی چند ثانیه وارد مخزن تولید یخ شود.با این کار می‌توانید میزان درشتی و کوچکی یخ ها را تایین کنید به این شکل که اگر زمان آبگیری بیشتر باشد میزان یخ تولیدی درشت تر خواهد بود و اگر زمان کمتر باشد میزان یخ تولیدی کوچک تر خواهد بود.

دکمه ترکیبی Lighting و Mute (صحت عملکرد یخساز): با استفاده از این دو کلید ترکیبی در پنل تنظیمات می‌توانید از صحت عملکرد یخساز خود آگاه شوید.به این شکل که پس از فشردن این دو دکمه به صورت همزمان یخساز یکبار به صورت خودکار شروع به چرخش و آبگیری می‌کند تا شما از صحت کار آن آگاه شوید.در صورتی که عملکرد یخساز دچار مشکل است و صدای غیر عادی از یخساز به گوش شما می‌رسد با نمایندگی 196 هیمالیا تماس حاصل فرمایید.

در صورتی که ایرادی برای صفحه نمایش یخچال و فریزر دوقلو پانورما شما بوجود آمده است یا علامت مثلث قرمز آن روشن شده توصیه میکنیم هرچه سریع تر موضوع را با نمایندگی 196 هیمالیا در جریان بزارید.

تلفن های تماس نمایندگی هیمالیا

شماره تلفن های نمایندگی هیمالیا

021 – 55382233

021 – 55369251

در صورتی که پرسشی در رابطه با تنظیمات یخچال و فریزر دارید در قسمت نظر ها از کارشناسان فنی مجموعه بپرسید.

47 دیدگاه دربارهٔ «تنظیمات یخچال و فریزر دوقلو هیمالیا مدل پانورما»

  1. سلام من یخجالم رو ۶ ساله خریدم قسمت یخجال نه ولی قسمت فریزرش خیلی تندتند خراب میشه ازپشت آب میداد تمام لوازمام هم برفک میبست خیلی اذیتم کرد همون اول یخ سازش شکست دوبار برام وصل کردن بازم شکست الان من یخساز ندارم الانم قسمت فریزر روی مانیتور پنکه نمیچرخه همش علامت f ارور میزنه.

    1. سلام درود فراوان،ایراداتی که فرمودید برای یخساز با تعویض قطعه برطرف میشه.اما ایراداتی که قسمت فریزر دارد و اروری که در نمایشگر می‌دهد باید توسط تکنیسین بازدید شود تا ایراد رفع شود.

      1. سلام بله میتونه از فن باشه اما در بعضی از دستگاه ها این ارور میتونه دلایل مختلفی داشته باشه.حتی لزوما ایراد از فن نمیتونه باشه.

  2. سلام وقت بخیر محدود ۳ ماهه یخچال دوقلوی هيماليا مدل پانورما آلفا خریدیم ازخریدمون هم راضی هستیم ولی ۲ بار علامت خطرش روشن شد.یک بارخودمون ازبرق درش آوردیم ۴ساعت بعد دوباره به برق وصلش کردیم اما این بار نمایندهگی اصلاع دادیم اونهم گفتند که ازبرق دربیارید بعد از چند ساعت دوباره به برق بزنید الان که به برق زدیم علامت خطرش خاموش شده ولی حدود ۶ ساعت شده یکسره کار میکنه خواهش میکنم که راهنماییم کنید.

    1. با سلام ایرادی که فرمودید اگر دستگاه به مدت زمان زیادی خاموش بوده احتمال اینکه به دلیل گرم شدن داخل کابین و گرمای هوا چند ساعت یه سره کار کنه هست ولی اگه پیش از اندازه دستگاه یه سره کار میکنه از برق بکشید و با نمایندگی جهت بازدید و در صورت نیاز تعمیر تماس حاصل فرمایید.

  3. سلام اشکالی که یخ ها در یخساز می چسبید را پیدا کردم و مشکل حل شد دمای فریزر حتما حتما ۱۷_باید باشه حتی منهای شانزده هم یخ ها به هم چسبیده و ماردون را می شکند.

    1. سلام اصولا یخساز باید در هر دمایی به صورت نرمال کار کند.اما اگر در این دما به خوبی کار می‌کند نیازی به دستکاری دستگاه و یا یخساز نیست.

  4. سلام
    من 2 هفته است یخچال فریزر 2 قلوی هیمالیا مدل پانوروما گرفتم ولی متاًسفانه موتور قسمت فریزرش در حین کارکرد صدای بسیار زیادی میده و زمان خیلی طولانی طول میکشه تا صدا کمتر بشه ، به نظرتون مشکل موتوری داره ؟
    واقعا صداش کلافه کنندست ، مخصوصاً شب ها

    1. سلام، اگر بخوام بگم یخچال و فریزر های هیمالیا کاملا بی صدا هستن اشتباه گفتم.اما صدای پیش از اندازه و غیر عادی قظعا ایراد به حساب می‌آید که باید توسط تکنیسین بازدید شود.اگر دستگاه را تازه نصب کردید حتما با شرکت تماس حاصل فرمایید تا یک تکنیسین برای بازدید بفرستن.

  5. سلام یخچال فریز هیمیالیا مدل هوم پلاس هوم بار داره سفید دستگیره داخلی مشکی دوتا مشکل داره یک حالت ابسردش اب معمولی شیر ابه اصلا سرد نیست وقتی هم که یخ میسازه چند روز خوبه بعد منحمد میشه دیگه یخ نمیاد باید تخلیش کنیم یک بار هم ماردان پلاسیکی اش شکست عوض کردیم

  6. سلام چراغ های چشمک زن F و R گهگاهی روشن میشن دلیلش چیه؟ و همراش سمت چپ پنل علامت قطره که سه خط بالاش هست هم روش میشه.

  7. سلام وقت بخیر..ما نزدیکه یکساله یخچال دو قلوی هیمالیا خریدیم ولی از همون موقع از سمت یخچال پایین جا میوه ای یخ میزنه ..یعنی هرچی من میزارم بعد چند ساعت میبینم یخ زده

    1. سلام دمای دستگاه رو چک کنید اگر پایین تر از 5 هستش تنظیم کنید در غیر این صورت دستگاه ایراد دارد و باید چک شود.

  8. فرزاد اخدر

    سلام خسته نباشید با عرض معذرت من یه یخچال فریزر دو قلوی پاناروما داریم درحالتمبز کردنش بعد از یه روز بله پریز برق زدیم موقع روشن شدن این سه علامتو روی صفحه دیجیتالش رمش شد e1بعد واتر اس مکرو رانشان می ویخچاشم روشن نمیشه راهنمای کنین ممنون میشم

    1. سلام و درود،جناب اخدر دستگاه ارور زده اگر همچنان ارور بر روی مانیتور دستگاه باقی مانده است باید دستگاه توسط تکنیسین چک شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا