آموزش تنظیمات یخچال و فریزر هیمالیا مدل 530 نوفراست

یخچال و فریزر مدل 530 نوفراست هیمالیا

یخچال و فریزر هیمالیا مدل 530 نوفراست یکی از پر مخاطب ترین و پر فروش ترین محصولات شرکت هیمالیا به حساب می‌آید.دلیل پر فروش بودن این مدل از یخچال و فریزر های برند هیمالیا ابعاد مناسب،قیمت پایین و امکانات به نسبت خوب آن است.همین موارد باعث شده تا این مدل به طور مداوم برای چند سال روی خط تولید کارخانه لوازم خانگی هیمالیا باقی بماند و همچنان فروش خوبی را تجربه کند.یخچال و فریزر 530 نوفراست هیمالیا در چندین مدل مختلف عرضه شده ولی نحوه کارکرد و تنظیمات همه با هم یکی است.در این مقاله درخدمت شما هستیم با آموزش کامل نحوه تنظیمات یخچال و فریزر مدل 530 نوفراست هیمالیا و نحوه استفاده صحیح آن در کاربری ها و استفاده های گوناگون.

دکمه LOCK (قفل): این دکمه به این منظور در پنل تنظیمات دستگاه شما تعبیه شده است که شما با استفاده از آن قادر باشید عملکرد دکمه های پنل تنظیمات یخچال را قفل کنید تا افراد خردسال و افراد سالمند تنظیمات دستگاه را برهم نزنند.برای فعال کردن یا غیر فعال کردن قفل دستگاه می‌بایست دکمه LOCK را یک بار لمس کرده تا قفل کلید های کنترلی دستگاه باز شود و برای قفل کردن مجدد کلید های کنترلی دستگاه کافیست یک بار دیگه این کلید را لمس کنید.نکته:بعد از هر بار باز و بسته کردن قفل دیسپلی دستگاه یک بوق به نشانه تایید عملیات کلید زده می‌شود.

دکمه REF (یخچال):از این دکمه برای تنظیم دمای یخچال استفاده می‌شود.برای تنظیم دمای قسمت یخچال می‌بایست ابتدا قفل دستگاه را باز کنید سپس دکمه REF را یک بار بزنید تا نمایشگر درجه  قسمت یخچال شروع به چشمک زدن کند سپس با استفاده از دو کلمه UP (بالا) و DOWN (پایین) که در سمت راست پنل تنظیمات یخچال و فریزر مدل 530 نوفراست هیمالیا قرار داده شده است،دمای داخل کابین یخچال و فریزر را بالا و پایین کنید.با استفاده از دکمه UP دمای قسمت یخچال را بالا برده و با استفاده از دکمه DOWN دما را پایین بیاورید.برای ثابت شدن حالت چشمک زدن درجه دستگاه یک بار دکمه REF را لمس کنید.

در این مدل از یخچال های هیمالیا دمای قسمت یخچال باید بین صفر تا هفت درجه سانتی گراد تنظیم شود.به عبارتی صفر درجه سانتی گراد سرد ترین دمای قابل تنظیم قسمت یخچال هستش و هفت درجه سانتی گراد گرم ترین درجه قابل تنظیم هست.با این حال ما توصیه می‌کنیم دمای قسمت یخچال در تمامی فصول سال روی همان درجه 7 قرار دهید.این درجه یک دمای نرمال و منطقی را در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین باعث می‌شود موتور یخچال و فریزر شما کمتر کار کند و فشار کمتری به آن وارد شود.

دکمه FREEZ (فریزر): با استفاده از این دکمه می‌توانید دمای قسمت فریزر دستگاه رو تنظیم کنید.برای این منظور در صورتی که قفل پنل تنظیمات یخچال و فریزر شما بسته بود با استفاده از دکمه LOCK آن را باز می‌کنیم.سپس دکمه FREEZ رو یکبار میزنیم تا نشانگر دمای قسمت فریزر دستگاه به حالت چشمک زن دربیاد.بعد از این مرحله مانند تنظیمات قسمت یخچال از همان دو دکمه UP و DOWN برای بالا پایین کردن درجه قسمت فریزر دستگاه استفاده ‌میکنم.قسمت فریزردستگاه 530 نوفراست هیمالیا از 15- تا 24- درجه سانتی گراد دمای قابل تنظیم دارد.

15- درجه سانتی گراد گرم ترین درجه قسمت فریزر است و دمای 24- درجه سانتی گراد سرد ترین درجه قسمت فریزر دستگاه 530 می‌باشد.توصیه ما این است که دمای قسمت فریزر را بین 15- تا 17- درجه سانتی گراد تنظیم کنید.زیرا این درجه یک درجه اصولی است.معمولا برای سالم نگهداشتن مواد غذایی نیاز به دمای بالاتری نمی‌باشد.نکته ای که درخصوص تنظیمات دمای یخچال و فریزر 530 هیمالیا است این هستش که دمای تنظیم شده پس از این که دستگاه از برق هم کشیده شود باقی می‌ماند و تغییر هم نمی‌کند.

آموزش تنظیمات یخچال و فریزر مدل 530 نوفراست هیمالیا
آموزش تنظیمات یخچال و فریزر 530 نوفراست هیمالیا

دکمه UP و DOWN (بالا و پایین): از این دو دکمه برای بالا بردن و پایین آوردن دمای داخل کابین قسمت یخچال و قسمت فریزر دستگاه 530 نوفراست هیمالیا استفاده می‌شود.با استفاده از دکمه UP دمای داخل کابین یخچال و فریزر بالا می‌رود یا به اصطلاح دما در قسمت یخچال گرم تر و در قسمت فریزر سردتر می‌شود.و با استفاده از دکمه DOWN دمای داخل کابین یخچال و فریزر پایین می‌آید یا به اصطلاح در قسمت یخچال سرد تر و در قسمت فریزر گرم تر می‌شود.زیرا پنل تنظیمات یخچال و فریزر 530 هیمالیا بر اساس واحد اندازه گیری سانتی گراد کار می‌کند.

دکمه MUTE (قطع آلارم): در یخچال و فریزر مدل 530 نوفراست هیمالیا یک سنسور مگنتی بین درب و کابین قرار داده شده است و زمانی که درب برای یه مدت معین باز می‌ماند دستگاه شروع به آلارم دادن می‌کند.همین مسئله باعث می‌شود تمرکز کاربری که درحال جابجایی مواد غذایی درون یخچال و فریزر هستش برهم بخورد.در این مواقع تنها کافی است که کاربری یک بار دکمه MUTE را بزند تا صدای آلارم باز ماندن درب قطع شود.البته گاهی اوقات نیز این آلارم به علت وجود ایراد در یخچال عمل می‌کند و ممکن است با استفاده از دکمه MUTE قطع نشود.

دکمه SUPER (حالت یکسره): این دکمه برای زمانی تعبیه شده است که شما نیاز دارید مواد غذایی هرچه سریعتر به دمای مورد نیاز شما برسد.برای مثال شما یک مهمانی بسیار مهم دارید و نوشیدنی های شما کاملا گرم هستن و می‌خواهید هرچه سریعتر خنک شوند،کافی است دکمه SUPER را فشار دهید،موتور دستگاه در قسمت فریزر برای مدت شش ساعت و در قسمت یخچال برای مدت چهار ساعت به طور مداوم و بدون قطعی کار می‌کند.همچنین فن دستگاه در این حالت با حداکثر توان کار می‌کند تا دمای دستگاه و مواد غذایی و نوشیدنی های شما به دمای مورد نیاز برسد.

با زدن دکمه REF و دکمه SUPER حالت یکسره برای قسمت یخچال فعال می‌شود و نمایشگر دمای یخچال چشمک زن می‌شود.با زدن دکمه FRE و سپس دکمه REF حالت کارکرد یکسره برای قسمت فریزر فعال می‌شود و نمایشگر دمای فریزر چشمک زن می‌شود.با این حال توصیه ما این هستش که فقط در زمان های اضطراری از این دکمه استفاده کنید.استفاده پیش از  اندازه از این دکمه می‌تواند باعث وارد شدن فشار زیاد و در نهایت خرابی موتور یخچال و فریزر مدل 530 نوفراست هیمالیا شود.

آموزش تنظیمات یخچال و فریزر مدل 530 نوفراست هیمالیا

دکمه ON و OFF (روشن و خاموش): با استفاده از این دکمه شما می‌توانید دستگاه مدل 530 نوفراست هیمالیا را به طور کامل خاموش یا روشن کنید.برای این کار فقط کافی است این دکمه را برای مدت 3 ثانیه فشار دهید تا دستگاه خاموش شود و دوباره 3 ثانیه آن را فشار دهید تا دستگاه روشن شود.با این حال ما توصیه می‌کنیم به جای استفاده از این دکمه یخچال و فریزر را به طور کامل از پریزر برق بکشید زیرا این روش مطمئن تر از روش قبلی است.

علامت آچار (ایراد فنی): علامت آچار زمانی که دستگاه دچار خرابی و یا ایراد است روشن می‌شود.پس از روشن شدن این علامت کد مربوط به خرابی هر قطعه در قسمت مربوطه یعنی قسمت یخچال یا قسمت فریزر نمایش داده می‌شوند.حسن خوب وجود این نوع سیستم در یخچال و فریزر مدل 530 نوفراست هیمالیا این هستش که مالک دستگاه هرچه زود تر از ایراد دستگاه با خبر شده و آن را برای تعمیر به یک سرویس کار ماهر می‌سپارد تا از نمایان شدن ایراد های دیگر در دستگاه جلوگیری شود.همچنین وجود این سیستم عیب یابی در این دستگاه به تعمیرکاران در پیدا کردن ایراد اصلی دستگاه کمک بسیاری می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود سرعت و عملکرد تعمیرکاران در این دستگاه بیشتر شود.

علامت قطره آب (دیفراست،برفک زدایی): این علامت نشان دهنده این است که دستگاه وارد حالت برفک زدایی شده است و دستگاه در حالت کارکرد معمول خود قرار دارد.اما اگر این علامت برای مدت زمان خیلی زیادی (پیش از 35 دقیقه) روشن بماند احتمال وجود ایراد در سیستم برفک زدایی (دیفراست) وجود دارد و باید برای برسی مسئله با کارشناسان نمایندگی 196 هیمالیا تماس حاصل فرمایید.

علامت برگ (پلاسما): در یخچال مدل 530 نوفراست هیمالیا یک سیستم نگهداری از مواد غذایی به نام پلاسما وجود دارد که به صورت اوتومات روشن و خاموش می‌شود و کاربر امکان کنترل  آن را ندارد.در واقع این وضعیت یک سیکل خاص برای کارکرد کمپرسور دستگاه است.

تنظیمات یخچال و فریزر 530 نوفراست هیمالیا

وضعیت اقتصادی خودکار (VACATION): این علامت به منظور قرار گرفتن دستگاه در حالت مصرف بهینه انرژی برق روشن می‌شود.این علامت زمانی که درب دستگاه به مدت 48 ساعت باز نشود و هیچ گونه تنظیماتی از طریق کلید های کنترلی روی دستگاه اعمال نشود روشن می‌شود.برای مثال چند روز راهی سفر شده اید و عملا درب دستگاه برای چند روز بسته مانده و کسی نیست که درب یخچال و فریزر را باز کند در این مواقع دستگاه به صورت اتوماتیک وارد حالت تعطیلات می‌شود و علامت VACATION روشن می‌شود تا مصرف انرژی دستگاه کاهش پیدا کند.نکته:هنگامی که درب دستگاه باز شود دستگاه به صورت اتوماتیک از حالت وضعیت اقتصادی خودکار خارج می‌شود.

حالت VACATION در یخچال و فریزر هیمالیا

تنظیم ساعت نمایشگر: با لمس دکمه نمایش داده شده در تصویر زیر نمایشگر دستگاه به حالت چشمک زدن وارد می‌شود.سپس می‌توانید با استفاده از  دکمه های UP و DOWN اقدام به تنظیم ساعت نمایشگر یخچال مدل 530 نوفراست هیمالیا کنید.در پایان با لمس مجدد نشانگر ساعت که در تصویر زیر نمایش داده شده است نمایشگر را از حالت چشمک زدن خارج کنید و ساعت تنظیم شده را ذخیره کنید.

آموزش تنظیمات ساعت نمایشگر یخچال هیمالیا مدل 530 نوفراست.

نشانگر کمپرسور: وظیفه اصلی این نشانگر در کمپرسور نمایش وضعیت کارکرد کمپرسور یخچال و فریزر هیمالیا شما است.به این شکل که هر زمان کمپرسور دستگاه شروع به کارکردن می‌کند این نشانگر روشن می‌شود.این نکته را در نظر داشته باشید که کمپرسور (موتور) یخچال و فریزر همیشه نباید فعالیت کند.

نشانگر فن: این نشانگر هم به این جهت در پنل تنظیمات تعبیه شده تا وضعیت چرخش و یا عدم چرخش فن دستگاه را گزارش دهد.در نظر داشته باشید که فن یخچال و فریزر شما نباید همیشه روشن باشد.

یخچال و فریزر هیمالیا مدل 530 نوفراست یکی از مدل های پر فروش کارخانه لوازم خانگی هیمالیا می‌باشد.از این رو کاربران زیادی  برای تنظیمات قسمت های مختلف این یخچال و فریزر دچار مشکل هستند.در صورتی که شما هم دچار مشکل در زمینه تنظیمات این مدل هستید می‌توانید برای دریافت مشاوره با ما تماس  بگیرید.همچنین در صورتی که دستگاه شما ایراد دارد  یا علامت آچار آن روشن شده است هرچه سریع تر جهت بازدید و تعمیر با نمایندگی 196 هیمالیا تماس حاصل فرمایید.

تلفن های تماس نمایندگی هیمالیا

شماره تلفن های نمایندگی هیمالیا

021 – 55382233

021 – 55369251

92 دیدگاه دربارهٔ «آموزش تنظیمات یخچال و فریزر هیمالیا مدل 530 نوفراست»

      1. باسلام یخچال من رفته روی حالتی که فریزهم مثل یخچال شده یعنی کل دستگاه یخچال و فریزر کار نمی کنه باید چکار کنم؟

        1. سلام احتمالا دستگاه شما از نوع 530 پنج کاره هستش اگر از این مدل هستش قفل نمایشگر رو باز کنید و دو دکمه اول از سمت راست و سمت چپ همزامان با هم برای چند ثانیه نگه دارید.

          1. سلام خسته نباشید.هیتر سوخته میشه برام ارسال کنید.شهرستان ما نمایندگی ندارید.هر چی هم گشتم نبود پیدا کنم.همین مدل 530 نوفراست.

      2. سلام یخچال هیمالیا من مدل 530 امگا کمبی هست
        ساعت روی پانل را تنظیم می‌کنم بعد چند روز
        عقب یا جلو میشه داخل پانل باتری داره؟

  1. مهدی ربیعی

    سلام و تشکر بابت توضیحات و راهنمایی های خوب تون
    یک یخچال ۵۳۰ در شمال داریم که به لوله آب هم وصل نیست ولی همیشه زیر جا میوه ای آب جمع میشه و بعضا از جلوی یخچال هم راه میوفته…
    میشه لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنیم برطرف بشه؟🙏

    1. سلام و عرض ادب،دستگاه ایراد دارد و باید توسط تکنیسین بازدید و تعمیر شود.راه حلی وجود ندارد که خودتان بتوانید ایراد را برطرف کنید.

      1. سلام،به احتمال 90 درصد ایراد از جایی دیگه ای هستش اگر درب دستگاه باز باشه یا هوا وارد کابین بشه احتمالا داخل یخچال برفک بزنه.

  2. درود یخچال یهو خاموش شد برد یخچال بردن تعمیر کردن اما الان دمای یخچال بالاس بین ۸تا ۱۰و به صورت چشمک زن و دمای فریزر هم منفی ۲۹ و هر کاری میکنم تنطیم نمیشه چکار باید کرد

    1. سلام یخچال رو روشن کردم صفحه آن چشمک زن هست و ثابت نمی شود چه کار باید انجام دهم ممنون.

  3. سلام خسته نباشین همین مدل یخچال 530 رو دارم امروز به یکباره خاموش شده دیگه روشن نمیشه چیکارکنم؟

      1. اصلا رازی نیستم نخرین ایرادی ام پیدا میکنه نمایندگی میاد ولی اصلا زیر بار ضمانت نمیرن.

        1. خدمات پس از فروش هیمالیا قطعا یکی از گسترده ترین مراکز خدماتی هستش.همچنین ظمانت نامه برند هیمالیا معتبر بوده و هر زمان هر ایرادی نمایان بشه برای شما رایگان دستگاه تعمیر میشه.اگر که برای دستگاه شما موردی پیش آمده بفرمایید تا همکاران پیگیری کنن تا رفع عیب بشه.

  4. سلام وقتتون بخیر بنده همین مدل رو دارم لاستیک درب پایین(فریزر) پاره شده هرجا میگردم پیدا نمیکنم سایزشو ممنون میشم راهنمایی کنین ازکجا بگیرم…؟؟؟

  5. سلام ما هم به تازگی این مدل یخچال رو خریدیم اما روی صفحه نمایش به جای علامت آچار علامت مثلث خطر قرمز رو میاره تو دفترچه هم هیچی در موردش نیست ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. سلام روشن شدن این علامت به این معنی است که دستگاه ایراد دارد و باید توسط یک سرویسکار ماهر چک شود.

  6. با سلام. من هیمالیا مدل 530 دارم که خواستم یخچال رو تمیز کنم و قسمت یخچال رو با گزینه fridgeoff خاموش کردم.حالا الان فریزر رو نه ولی یخچال رو نمیتونم روشن کنم. باید چطوری روشنش کنم؟ گزینه‌ی مشخصی هم برای روشن کردنش نداره.

    1. سلام و درود سرکار خانم.اگر مدل دستگاه 530 پنج کاره هستش باید دو تا دکمه اول (راست و چپ) رو به صورت همزمان سه ثانیه نگه دارید تا دستگاه کاملا روشن شود.

    2. سلام من ازهمین یخچال دارم‌ میخواستم بدونم علامت ICE که روی صفحه نمایش ظاهر شده چیه؟ قرمزرنگه

    3. سلام همزمان دکمه یخچال و فریزر یا همون دکمه سمت راست و چپ در ردیف اول رو تا ۷ ثانیه نگه دار یخچال ریست میشه و برمیگرده سر حالت اول.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا